شناخت سمعک ویدکس و فروش سمعک ویدکس
نوشته شده توسط : محمد طاهری

قواعد فونولوژیک مرتبط با هجا، مانند محدودیت های واجی که به ابتدا و انتهای هجا اِعمال می شوند، به عروض اشاره کردیم. فروش سمعک ویدکس تکیه نیز یک ویژگی suprasegmental است. در هر لغتی در انگلیسی، هجاهای مختلف میزان برجستگی متفاوتی دارند و برجسته ترین هجا تکیه ی اصلی را دارد. برجستگی عروضی به صورت اکوستیک به طرق مختلفی بروز پیدا می کند. هجاهای دارای تکیه را می توان بلندتر یا طولانی تر یا با زیر و بمی بالاتری نسبت به سایر هجاها تولید کرد. در انگلیسی، تکیه می تواند بین برخی از اسم ها و فعل ها تمایز ایجاد کند. اسامی دوهجایی در انگلیسی معمولا الگوی تکیه مرکب از دو هجا دارند که یکی بلند و دومی کوتاه است (trochaic) که تکیه اصلی روی هجای اول قرار میگیرد. در مقابل، افعال دو هجایی الگوی تکیه iambic دارند که تکیه اصلی روی هجای دوم قرار می گیرد.
برخی از جنبه های عروض به راحتی از محدوده هجاها و کلمات فراتر می روند. تمام جمله ها الگوهایی از زیر و بمی و آهنگ دارند که به شکل صعودی و نزولی در گروه های واژگانی در عبارت های آهنگین دیده می شوند. دو جمله زیر را در نظر بگیرید که از نظر segmental کاملا یکسان هستند اما از نظر آهنگ بسیار متفاوت می باشند.
(2) a. My computer has wireless.
b. My computer has wireless?
جملات اخباری مانند جمله 2a از ابتدا به انتهای جمله با آهنگ نزولی تولید می شوند و در مقابل، جملات پرسشی مانند 2b با آهنگ صعودی تولید می گردند.
نحوه تولید جمله زیر را در نظر بگیرید: (3) Tony disconnected the modem.
احتمالا تنها جزء برجسته در گفته شما کلمه modem است. (جزء برجسته جزئی است که اندکی طولانی تر، بلندتر و با زیر و بمی بالاتر از سایر کلمات موجود در جمله تولید می شود). به دلیل وجود یک قانون عروضی در زبان انگلیسی، در یک جمله خبری کلمه انتهایی اندکی برجسته تر است. به این نوع از عروض اصطلاحا pitch accent گفته می شود.حال تصور کنید که شما جمله شماره 3 را در پاسخ به این پرسش تولید کرده اید که Who disconnected the modem?. در این مثال کلمه Tony بیشتیر انرژی دارد و برجسته تر است زیرا پاسخِ یک پرسش است و در مرکز توجه قرار می گیرد. به این نوع از برجستگی عروضی focus accent گفته می شود. در این حالت میزان برجستگی واژه بیشتر از pitch accent است. در مقابل، در پاسخ به پرسش What did Tony disconnect? ، تمرکز روی عبارت the modem خواهد بود.

منبع :

https://tehransafir.com/%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D9%88%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D8%B3/





:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: